Sabtu, 01 Februari 2014

Ajaib! Satu Kereta Mini Dipenuhi 28 Perempuan Dewasa

Minggu, 18 November 2012 
Foto: Orange
Foto: Orange
SUSSEX - Satu tim yang berisi 28 perempuan yang tergabung dalam grup senam, berupaya untuk memecahkan rekod memasuki sebuah kereta Mini sekaligus. Usaha 28 orang perempuan ini mengundang decak kagum mereka yang melihatnya.

Mereka perlu waktu 18 minit    untuk masuk ke dalam kereta dalam usaha dapat tercatat dalam buku rekod Guinness World Record.
 
Dengan anggota tubuh yang saling terhimpit di kaca jendela, mereka pun bertinjauan memecahkan rekod tersebut. Mereka yakin mengalahkan pemecahan rekod  sebelumnya, yang memasukan 27 perempuan dalam sebuah kereta Mini.
 
"Meski kami tidak yakin tidak semua perempuan boleh masuk ke dalam kereta Mini. Ada kejutan dimana masih banyak ruang yang tersisa," ujar penyelenggar pemecahan rekod Dani Maynard, seperti dikutip Orange, Minggu (18/11/2012).
 
"Setelah raihan tahun lalu. Kami tahu pasti yang boleh dilakukan untuk memasukkan 28 perempuan ke dalam sebuah kereta Mini dan kami telah melakukan berbagai macam latihan," lanjutnya.
 
Upaya pemecahan rekod ini dilakukan bersamaan dengan acara tahunan Guinnes World Record Day yang diikuti 420 ribu orang. Acara ini mengetengahkan upaya pemecahan rekod yang gila, aneh dan tidak dapat dibayangkan oleh banyak orang.
(faj)

0 komentar:

Posting Komentar

 
Copyright © 2012. Leona blog - Posts · Comments
Powered by Blogger